sâmbătă, 12 decembrie 2009

Henry si June - Anais Nin


Am reusit sa termin Henry si June, romanul lui Anais Nin. Am citit foarte anevoios la inceput, dar spre final nu ma mai saturam. 

Henry si June are la baza jurnalul impresionant al autoarei, respectiv perioada 1931-1932, pe care a petrecut-o la Paris, unde l-a intalnit de scriitorul Henry Miller si pe sotia acestuia, June. 
In paginile aceastea, Anais Nin surprinde dragostea pentru June si apoi relatia adultera pe care a avut-o cu Henry. Acel Henry Miller pe care il stim ca autor al Tropicului Cancerului, dur, sumbru, vulgar, cinic, dar pe care Anais Nin in reda filtrat prin propria dragoste si pasiune. Omul de dincolo de scriitor. 

Anais Nin ca personaj, se imparte intre pasiuni, intre barbati, intre dorinte si toate sunt surprinse printr-o profunda introspectie.

Cand am cumparat Henry si June, ma asteptam din spusele prietenei mele reale si blogosferice, sa fie o carte de dragoste eterica, dar mare mi-a fost surpinderea; este o scriere hotarata, colorata, fierbinte, pasionala a unei femei care isi doreste si se afla in curs de pervertire.





2 comentarii:

  1. Nu stiu de ce ti-am dat o impresie gresita...oricum eu m-am regasit in ea (sti tu din ce punct de vedere vorbesc)

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate pentru ca treceai printr-o perioada mai eterica si spunandu-mi cat de mult ti-a placut, am generalizat.

    Oricum, Henry si June a ramas in jurul meu ca aroma unui parfum puternic. Mi-a placut si m-am regasit in anumite pasaje.

    RăspundețiȘtergere